Odamızda Sgk Kavaklıdere SSGM Yöneticileri İle Toplantı Gerçekleştirildi

Odamızda Sgk Kavaklıdere SSGM Yöneticileri İle Toplantı Gerçekleştirildi

20/10/2016 tarihinde SGK Kavaklıdere SSGM yöneticileri Merkez Müdürü Ecz. Fatih ÇIRAKOĞLU, Merkez Müdür Yardımcıları Ecz. Elif CİHANOĞLU, Ecz. Ömer ÇELİK,  Ecz. Özlem KARAKAŞ, Ecz. Aziz ASLAN ve kurum eczacıları Ecz. Nadide Deniz ADALI, Ecz. Tuba Sungur’un odamızı ziyaret toplantısında Ankara Eczacı Odası Yönetim Kurulu, Denetleme Kurulu ve Haysiyet Kurulu üyelerimiz ile eczanelerimiz ve SUT ilaç geri ödeme koşulları, tebliğ revizyonları ve rapor reçete kontrollerinde önemli noktalar hakkında değerlendirmeler yapılmıştır.

Toplantıda genel olarak yapılan değerlendirmeler sonucu başlıca ele alınan konular şu şekildedir;

15 Ekim 2016'da yürürlüğe giren SUT revizyonu ile;

Kuru göz sendromunda kullanılan suni gözyaşı müstahzarları ve siklosporin etken maddesini içeren göz damlalarında yapılan süre kısıtlamasının, yürürlük tarihinden önce çıkan raporlar için; bu raporlarda ki bitiş tarihini aşmamak koşulu ile 15 Ekimden itibaren suni gözyaşları için 6 ay, siklosporin etken maddesini içeren göz damlalarında ise 1 yıl olduğu tarafımıza bildirilmiştir.

Anjiotensin Reseptör Blokörlerinin kombine müstahzarlarının kullanımında getirilen bu tedavi öncesi monoterapi alınması şartında, kombine müstahzar tanımının aynı ambalaj formu içinde bir anjiotensin reseptör blokörü ile diğer bir anti hipertansif etken maddenin bulunmasının ifade edildiği, anjiotensin reseptör blokörü ile diüretik etken madde içeren müstahzarların bu anlamda kombine preparat olarak değerlendirilmediği ifade edildi.

Lipid ilaçlarına ait raporlarda yapılan düzenlemede “Tedaviye uzun süre ara veren (6 ay ve daha uzun süre) hastalarda yeniden başlangıç kriterleri aranır.” ifadesinin biten ve yeni düzenlenen raporlar için, yeni rapor düzenleme tarihinden önce 6 ay veya daha fazla lipid düşürücü ilaç kullanılmamış ise, idame tedavisi raporunun geçerli olmayacağı ve yeni raporun başlangıç kriterleri ile çıkması gerektiği değerlendirildi.

 “ “Sistemlerin çalışmaması nedeniyle e-reçete düzenlenememiştir” ibaresi kaşe ya da el yazısı şeklinde belirtilmeli ve bu ibare reçeteyi düzenleyen hekim başhekim tarafından onaylanmalıdır.” şeklinde düzenlenen SUT maddesinde ki “Başhekim tarafından onaylanmalıdır.” ifadesi ile reçetelerde başhekim mühürü, onayı yapan başhekim ya da başhekim tarafından yetkilendirilmiş hekimin kaşesi ile ıslak imzasının bulunmasının gerekliliği kurum yetkilileri tarafından önemle ifade edilmiştir.

Ayrıca kurum yetkilileri tarafından yapılan analizlerde kendilerine ulaşan doz düzeltme dilekçelerinin doz hatalarının büyük oranda eczanelerin sisteme yanlış doz girmesinden kaynaklandığının tespit edildiği bildirilmiş ve reçete doz girişlerinde hassasiyet gösterilmesi rica edilmiştir.

Kurum yetkilileri tarafından iletilen diğer bir konu ise Acil servislerde düzenlenen manuel reçetelerin ACİL reçete alt türü ile girilebilmesi için reçetede mutlak ACİL kaşesinin bulunması gerektiği, bu kaşenin bulunmadığı ancak Acil bandrolü bulunan ya da hekim kaşesinde Acil Tıp hekimi branşı bulunan reçetelerin “Yeşil Alan” olarak girilmesi gerektiği bildirilmiştir.

Kurum Yöneticileri meslektaşlarımız tarafından bildirilen yukarıda ki hususlara dikkat edilmesi önem arz etmektedir.

Meslektaşlarımıza önemle duyurulur.

ANKARA ECZACI ODASI
YÖNETİM KURULU