Tıbbi Malzemelerin Temininde Elektronik Reçete ve Rapor Uygulaması Hakkında

Tıbbi Malzemelerin Temininde Elektronik Reçete ve Rapor Uygulaması Hakkında

Bilindiği gibi T.C. Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı Genel Sağlık Sigortası Genel Müdürlüğü’nün 30/04/2018 tarihinde yayımlanan duyurusu ile Sosyal Güvenlik Kurumu Ayakta Tedavide Kullanılan Hazır Tıbbi Malzemelerin Teminine İlişkin Sözleşmenin (3.1.3.) maddesi ile Sosyal Güvenlik Kurumu Kapsamındaki Kişilerin Türk Eczacıları Birliği Üyesi Eczanelerden Tıbbi Malzemelerin Temini Sözleşmesinin (4.1.4) maddesi gereği Kurum tarafından e-reçete ve e-rapor servisleri tamamlanmış olduğu ve 01/05/2018 tarihinde uygulamanın zorunlu olarak başlayacağı bildirilmişti.

Uygulamanın başlaması ile üyelerimizden tarafımıza gelen sorulardan tereddütler yaşandığı anlaşılması üzerine Kurum ile şifahi görüşmeler yapılmıştır. Görüşmelerde;

01/05/2018 tarihinden önce düzenlenmiş olan raporların sürelerinin sonuna dek geçerli olacağı,

01/05/2018 tarihinden sonra e-rapor düzenlenmesinin zorunlu olmasına rağmen, sağlık tesislerinin büyük oranda sisteme hazır olmadığı tespit edildiğinden, hasta mağduriyetleri yaşanmaması amacı ile, sistemlerin çalışmadığı zamanlarda düzenlenebilecek olan kağıt (manuel) raporlarda “Sistem çalışmaması nedeni ile e-rapor düzenlenememiştir” ibaresinin bulunup onaylanması halinde Kurum tarafından kabulünün mümkün olabileceği tarafımıza bildirilmiştir.

Meslektaşlarımıza önemle duyurulur.

EK: 02.05.2018 Tarihli SGK Duyurusu

ANKARA ECZACI ODASI
YÖNETİM KURULU